2 Mart 2014 Pazar

DERTLEŞME...
























Merhaba arkadaşlarım,
Sizi sevdiğimi söylemiş miydim daha önce,
Söylememişsem,  Sizi Seviyorum...
Söylemişsem, Sizi Seviyorum...

Dertleşeceğiz demiştim.
Bu sıralar enerjimi bölen, üzenlerden bahsedeceğim demiştim.

Öncelikle dünkü davet beni son bi kaç gündür biraz meşgul etti. Değer verdiğim insanlardı, severek yaptım, ama arkadaşlar evime ilk defa geleceği için gereksiz bi stres yaptım galiba. Elhamdülillah çok güzel geçti, ölçülü bi şekilde misafirlerimi ağırladım ve keyif aldık hep beraber. Elif çok çok mutluydu :)))
Cıslarla makul bir mesafem oldu, sizlere verdiğim sözleri unutmadım ;)))

Belki daha önce bahsetmiştim. Engelli bir arkadaşım var. Evli, bir kızı var Elif yaşlarında. Onun aile işleri ters düz oldu. Eşi evi terkidiyar eyledi. Haliyle arkadaşımda bir boşluğu düştü. Öyle fiziki bir boşluk değil yanlış anlaşılmasın. Arkadaşım engelli ama kendini öyle güzel kotarmış ki, kimseye muhtaçlığı yaok Allah'a şükür. Ama yinede zor yaşadığı. Kaygıları, korkuları, geliş-gidişleri, iniş-çıkışları, öfkesinin bol olduğu günler yaşıyor bu aralar. Bende ( evim yakın ) her gün uğruyorum ev ortamına. Biraz dinliyorum, biraz nasihat ediyorum kendimce. Zaman, ihityacı olduğu tek şey aslında.

En sonuncusu ve de belki en canımı sıkanı... Benim ikiyüzlü, hayatta hep birilerinden bi tüy koparma
derdinde, birilerinden geçinme derdinde olan biriyle yollarım kesişmiş bi vakit. Hep bıçağı kendine yontan, yalancı, çıkarcı, maskesi bol, birazda kıskanç biriyle. Ama kendini bi kedi yavrusu kadarda masum gösterebilen. Neyse usturuplu bir şekilde bunu hayatımdan ayrıştırmıştım ki, hanım efendinin bu çok hoşuna gitmedi. Az çok bazı şeyleri yapabileceği aklımdan geçiyordu ama bu kadar da çocuklaşabileceğini, düşebileceğini, ummazdım. Aslında vicdanında yaptıklarının hatalı olduğunu biliyor ama bencillik o kadar içine işlemiş ki hatalarını kabullenmek onun için zul. Bu sebeple kendini aklama, karşısındakini karalama derdine düşüyor. İyi de satıyor kendini. Çevresindeki insancıklarda buna bir güzel inanıyor. Benim de bi zaman inandığım gibi. Bir cepheleşme durumu, bi yan bakma, sinir harbi durumu yaşattılar bana. Üzüldüm, acıdım... Bilmiyorlar ki, aslında bu kadar dertlendikleri o insan aslında kendilerini de satacak, satıyor vs. vs. işte. Çokta umursamıyorum bana yaşattıkları bu sinir harbini, kendi vicdanım o kadar rahat ki kimseye kendimi ifade etme gereğini bile duymadım, duymamda. Kimseyle çocuklaşacak değilim. Herkes zamanla öğrenir zaten eğriyi, doğruyu. O kadar yani. Hayatta bir insan tipi daha tanıdım şu ahir ömrümde... Dersler aldım... Rabbim biliyor akarı, kokarı.
Neyse bu konu neden grubumuzu ingilendiriyor oraya geleceğim, bu zat sayesinde bi şekilde bloguma ulaşamıyorum gündüz. Bana zarar verecek ya... Halbuki bu insana ablalık yaptım ben, korundu, kollanıldı... Neyse gündüz ulaşamıyorum bloga. Sadece akşamları da, zaten iş yerinde duyduğum dedikodular, az buçuk yaşanılan sinir harbi sonrası yetemedi enerjim, koordine olamadım bu alt üst olan düzende işte.


Neyse az çok ifade ettim kendimi. Kusura bakmayın bu hakkı nerede buldum da yaptım bunu bilemiyorum. Sevgimden galiba. Hakkınızı helal edin...

Şimdi bunların planlamasını yapıp, neye ne kadar kıymet vermeliyim. Enerjimi planlı ve hesaplı kullanmalı, çevremdeki insanları da ihmal etmeden hedefime en güzel şekilde ulaşabilme gayretindeyim.

Beni destekleyen, sarsan, ince ince nasihatlerde bulanan çok sevgili arkadaşlarıma teşekkürü bir borç biliyorum. Hiç merak etmeyin buradayım ve bi yerlere gitmeye hiç niyetim yok. Hem kendi hedefime, hemde yoldaşlarım sizlerin hedeflerine ulaşana kadar. Kendime, yüreğime söz verdim. Çözeceğim. İlk iş kendime şöyle internet erişimli bi telefon alacağım. Benimki biraz m.ö. Zaman yönetimini iyi yapacağım. Enerji planlamasını yapacağım. Yani bulacağım çözüm... Bu grup finish çizgisne başı dik ulaşacak. Ve o gün parti yapacağız hep beraber, belki yüz yüze ;)

Kedi puan listeleri için döneceğim...
Dünkü davetten sonra yatılı misafirim geldi. Bizdeler şu an, uyuyorlar. Kalksınlar, kahvaltı falan, sonra listeyi asacağım. Bakalım kim sporlarını en güzel yapmış, kim en disiplinli. Kim önündeki taşlara takılmamış ve yürümüş. Kim???






16 yorum:

  1. merhaba canim.Sen zaten kendin dogruyu bulmussun boyle gereksiz insanlar icin uzulmeye sinirlenmeye degmez.Sen boylelerine hic cevap dahi verme yoksa kendilerini adamdan sayarlar.Kayinbabamin bir lafi var (kulagimin ardi dinlesin)diye .at kulak arkasina umursama bile.Arada laf tasiyanlarada tavrini koy bence .Kusura bakma cok bilmislik yapmak istemem ama hepimizin hayatinda olan seyler.


    KIMSEYE OLDUGUNDAN FAZLA DEGER VERME

    Bu arada diger arkadasinada Allah sabir versin canim Allah herseyin hayirlisini nasip etsin

    iki gunde sporlarimi yapmistim ama yazamadim canim .bende duzen oturtmaya calisiyorum pazartesi yazayim listelerimide kusura bakma .
    internet baglantili telefon almanida tavsiye ederim Cok buyuk kolaylik gergekten .CANIM her konuyada degindim ama ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Desteğin için sağol canım. Sadece blog meselesi canımı sıktı biraz ama bi çözüm bulacağım inşAllah...

      Sil
    2. Mart ayına iki kedi puan ekledim canım ;)))
      Yemek olayını da spor bildirimi gibi kısa, öz yapalım olur mu? Pratik bişey olsun bence :)))

      Sil
  2. Canım Hülyam yaşadıkların cansıkıcı, gerçekten üzüldüm:(( Hayatımızda bir sürü etkenler var, birbiriyle hiç ilgisizmiş gibi görünen durumlar birbirini etkiliyor; bazen olumlu, bazen de olumsuz. İnsanız nihayetinde; evde yaşadığımız işimizi, işte yaşadığımız evimizi, ruh halimizi, moralimizi, motivasyonumuzu, bütün hayatımızı... Ee hayat dediğimiz nedir ki??

    *Güzel bir söz okumuştum: HAYAT; biz plan yaparken, olup bitenlerden ibarettir.

    Hülyacığım sen burayı ihmal ediyorum diye hiiiç dertlenme. Evet burası senin evin sayılır ama kusura bakma canım, ben kendimi hiç misafir gibi hissetmiyorum, HİSSETİRİLMEDİ çünkü. Senin önceliğin "HÜLYA" olsun, gerisi nasılsa olacak. Bizler de buradayız; bırak tozu biz alalım, evi süpürelim, ütüyü de yapalım:))) Yani herşeyi tek başına yapmak zorunda değilsin, aksi halde dayanışmanın anlamı ne? Evet kilo vermeye odaklandık ama bütün hayatımız bundan ibaret değil ki. Her konuda hafiflemek için birbirimize destek olabiliriz ki onu da yapıyoruz elimizden geldiğince. Daha fazlasına ihtiyaç olduğunda yardım istemekten, durumumuzu arz etmekten çekinmeyelim, tıpkı senin yaptığın gibi. Seni seviyorum Hülyacığım ve çok öpüyorum...

    Durum raporu da vereyim. Şubat ayı sporuma beş kedi puan daha eklersen sevinirim. Mart ayında günlük rapor vericem inşalllah; dün yapmadım, bu gün yürüyüşüm tamamdır.
    Herkese sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgi'm biraz önce yazdım ama yetmedi bi daha yazacağım. Rabbime şükrediyorum seninle tanıştığım için. Elhamdülillah...
      Biz plan yapıyoruz, hayat akıyor işte gerçekten de. Ama elimizden geleni yapmalıyız, yapmalıyım canım...
      Burada olmak, sizlerle paylaşımda bulunmayı seviyorum. Bu benim derdim değil, motivasyon kaynağım.
      Ne güzel anlatmışsın grubumuzun her bir üyesinin değerini. Ev sahibi yok burada :))) Hayatı paylaşalım canım. Bize ne verdiyse Rabbim... Sabrı da beraber yapalım, şükrü de...
      Şubat ayı kedi puan listesini güncelledim ;)

      Sil
  3. Canim Hülyam, Sende coook seviliyorsun!! Seni tanidigim icin cok mutluyum inan!! Arkadasin icin her ne kadar üzülsemde yinede herseyde de vardir bir hayir diye düsünüyorum..bazen düzenlerimizin alt üst olmasi bizi endiselendirsede üstün alttan daha iyi olmayacagini bilemeyiz ki..o yüzden insallah bundan sonra hayatinda hep güzel seyler olur dilerim ki!!
    Ben birde senin kararlarina cok sevindim, etrafimizda maalesef böyle "vampir" insanlar hep oluyor önemli olan onlarda nasil korunacagimizi, enerjimizi tüketmelerine müsade etmemeyi bilmemiz..Sakin ne olur seni yipratmasina izin verme, böylelikle sevindirmis oluyoruz..hedefimize odaklanalim biz, cok mesguluz vaktimiz olmamali gereksiz bizi üzünlere;)
    cok öpüyorum!
    dikkat et kendine canim!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ohhh misss bu sevgi beni alır götürür ve o mutluluk diyarında bırakır bitanem. Kalbimi enerjin öyle kapladı ki sağolasın...
      Enerjimi kendimize hayır olacak işlere yoğunlaştıralım dediğin gibi.
      Arkadaşıma da dua ediver canım, zorlanıyor gerçekten :(((

      Sil
  4. Senin yazini okudugumda ilk düsüncem Allahim bir nefeslik canimiz var nedir bu insanlarin derdi paylasamadigi birkacmetre kumasla cekip gidecegiz arkamizda dolu dolu yasanmislik ve sevgi birkamak varken nedir bu hirs demistim yorum birakmaya vaktim yoktu oanda..

    Aksam Mutfakta yemek hazirliyordum aklima düsünceler üsüstü yine ben ilk 12 günlük listeyi yaptigim haftada komsum ve abla dedigim birini aniden kaybettik hic ummadigim aklimin kösesinden bile gecmiyecek birisi öyle bakimli saglikli bir insandiki inanamadim hala inanamiyorum onu düsündüm cok sevdigi mutfagina yemek yaparken düsüp gitmisti bu dünyadan hayat iste dedim ben nelerle ugrasiyorum nelere takiyorum bak bir insani daha yitirdik gecti gitti...Bunlari düsünürken cebim caldi baktim Annem hayiridir dedim daha 3 saat önce konustuk Sana aci bir haberim var Sait Abini kaybettik dedi nasil olur dedim cok gencti daha dedim kolum kanadim kirildi Sok halindeyim esini canim arkadasimi arayamadim daha en sevmedigim seydir bassagligi dilemek dileyemem zaten aglamaya baslarim direk :(

    Yani ne demek mi istiyorum Hülyacagim evet ölümden baskasi yalan ve kirip dökmeye kiskanclik yapmaya hirs yapmaya bencillik yapmaya hic gerek yok yapanlari Allah islah etsin sen en dogrusunu yapmissin sen kendini bildikten sonra baskasi ne demis ne düsünmüs hic takma bunlari kafana Kendine bak önüne bak hayatin güzelliklerine bak sagligina sevin..

    Burasi hepimizin evi enerjilerimiz öyle güzelmiski evren bizi biraraya getirmis kalplerimizin birbirine dokunmasini saglamis elbetteki herseyimizi paylasacagiz dertler paylastikca azalir..Arkadasininda allah yardimcisi olsun umarimki herseyin üstesinden gelecektir


    Biraz karamsar bir post oldu sanirim kusura bakmayin Kendinize cok iyi bakin Sizi Seviyorum kizlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım gözyaşlarıma engel olamadım okurken yazdıklarını...
      Allah kalanlara sabırlar versin, giden sevdiklerimize rahmet eylesin. Söylenecek söz olmuyor böyle zamanlarda, seni çok iyi anlıyorum...

      Sadece bloga ulaşamamak yordu beni ama bi çözüm yolu bulacağım İnşAllah.
      Yollarımız kesiştiği içinde şükürler olsun Rabbime...

      Sil
    2. Basin sag olsun Cigdem. Allah ölenlere rahmet, geride kalanlara sabir versin.

      Sil
  5. Hülya’ cığım yazını okuyunca ‘’işte budur’’ dedim. Biz bir amaç için birleşen dertlerimizi, üzüntülerimizi eksilerimizi, artılarımızı paylaşan bir grubuz. İnsanız tabi ki zayıf düştüğümüz zamanlar olacak böyle zamanlarda destek görmek motive eder, anlatmak bir nevi rahatlatır insanı. Hele de yanında gerçek dostarın varsa. Bazen bende sorun yaşadığımda yada işin içinden çıkamadığımda hiç yorum yapmadan beni dinleyecek, sadece düşüncelerini , görüşlerini sorduğumda belirtecek arkadaşlarımı arıyorum. Uzun iş hayatım sürecinde anlattığın profilde bir kaç kişi tanıdım ne yazık ki. Bende senin yöntemini uyguladım. Biraz zor gelse de ne söylenirse söylensin, ne yapılırsa yapılsın asla cevap vermemek gerek. Böyle durumlarda birine verilecek en büyük ceza onu görmezden gelmek, muhatap olmamak, yok saymaktır. Kimse kimseyi sevmek zorunda değil ama saygı duymak zorunda. Özellikle benden nemalandığını düşündüğüm kişi sınırları aşarsa tabi ki cevabını veririm. Ama sonrası restleşmeye varıyorsa noktayı koyarım. Hayat çok kısa ‘’ ailem dışında hiç kimse için üzülmeye değmez, kimsenin de beni üzmeye hakkı yok ‘’deyip buna izin vermiyorum. ’’ Ben değerliyim, bana değer verenlere değer veririm.’’ mantığıyla yola devam ediyorum. İş hayatımda müşteri bazlı çalışan çok önemli bir kurumda uzun yıllar yöneticilik yapmış biri olarak insan sarrafı oldum diyebilirim. İnsanları kategorize etmeyi sevmem. Farklı kişilikler hayatıma renk katar. Küçük büyük herkesin birbirinden öğreneceği bir şeyler vardır derim. Herkese saygı duyar değer ve fırsat veririm. Ancak benimle aynı paralelde olanlarla tartışırım, olmayanlarla asla ve bilirim ki bu olay her ne ise tartışma sonucu asgari müşterekte uzlaşmadır. Tabi ki her iki tarafta uyumluluk adına olaya pozitif bakıyorsa . Tatlım olaylar karşısında düşünce ve davranış benzerliğimizi anlatmak isterken mecburen kendimi anlattım kusura bakma. Buda bir nevi ‘’Paylaşmak ‘’

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım satır aralarında anlattığın o kadar çok deneyim, tecrübe, görgü kuralları var ki, dedim ya ben senin paylaşımlarını çok seviyorum. Hep paylaşalım lütfen...

      Sil
  6. yazını yeni okuyabildim Hülya'm... arkadaşlarında dediği gibi hiç canını sıkma değmez hepimizin etrafında oluyor bu cinslerden buna da hayat diyorlar. sen zaten o kadar pozitifsin ki hepimiz bunu hissediyoruz elbetteki olumsuzlukları, hayal kırıklıklarını da paylaşacaksın burada gündüz olmasan da gece olursun bekleriz, ses veremesen de bizimle olduğunu biliriz sen yeter ki sıkıntılarını paylaş dert etme herşeyin bir çaresi bulunur elbet sevgiler ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşAllah canım, blogu ayarlarsam gerisi teferruat olacak ;)

      Sil
  7. Merhaba üzülme hiç senn..seninle tekrar arkadaş olmak istediği için tahrik ediyor herhalde...vicdanın rahatsa geri kalanı hiçç düşünme sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok Zeynebim, benden tüy koparamayacak ya, ondaki bu. Sadece bana değil herkese yapabiliyor bunu. Her şeyi hesap eden bi tip. Kader, yolumuza çıktı işte.
      Biz işimize bakalım ;)

      Sil

Paylaşımınız için teşekkürler...